|Bosh sahifa |Yangiliklar |Universitet |Kutubxona |Galereya |Referat |Kurslar |Forum |Manzil|
   Ginnesning rekordlar kitobidan...
www.lessonuz.narod.ru
   Amerikada bepul o'qish mumkinmi?...
   Uyali telefon tarixi...

                 Yangiliklar


WEB SAHIFALAR FANLARARO ALOQADORLIK VOSITASI SIFATIDA

Global axborot tarmoqlarining keng tarqalib borishi bilan axborotlarga alohida munosabat hamda ulardan foydalanishga bo'lgan intilishlar ko'lami ham kengayib boradi. Yangi axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan samarali foydalanish sababli rasmiy ta'lim tizimlaridagi ayrim komponentlar o'zining axborot ahamiyatini yo'qotadi. Loyihalar metodi mana shu qarshiliklarni yo'qotishga mo'ljallangan, u zamonaviy axborot texnologiyalari asosida fanlararo bog'liqlikni yanada to'laroq amalga oshirish imkonini beradi. Ular har bir holatda bilimlarning yangi va an'anaviy manbalari o'rtasida bog'lovchi bo'g'in bo'lib ishtirok etadi. Loyihalarni bajarishda talabalarning o'z ijodiy imkoniyatlarini amalga oshirish mumkinligi va tengdoshlari hamda loyihaga rahbarlik qiluvchi pedagoglar orasida o'z mavqelariga ega bo'lish maqsadlarida alohida o'rin tutadi. Yangi bilimlarni o'zlashtirish va ularni loyiha shaklida - ushbu holatda web-sayt yaratish shaklida bilimlarni amalga oshirishga kuchli motivatsiya yuzaga keltiradi. Fanlararo bog'liqlikni amalga oshirish vositasi sifatida web-texnologiyalaridan foydalanish bir qator muammolarni yuzaga keltiradi. Ular orasida asosiylari sifatida quyidagilarni ko'rsatish mumkin:
o loyihani amalga oshirish imkoniyatlari bilan bog'liq texnik malakalar (web-resurslar yaratish uchun amaliy-dasturiy mahsulotlarni o'zlashtirish);
o loyiha mazmuni bilan bog'liq axborot muammolari;
o kompyuterdan foydalanish va internet resurslaridan foydalanish mavjudligi bilan bog'liq tashkiliy mashg'ulotlar.
Hozirgi kunda web-saytlar yaratish texnologiyasi yetarlicha ishlab chiqilgan, ularning elemetlari hatto ko'plab o'rta umumta'lim maktablari dasturlariga va darsliklariga kiritilgan. Aynan, mana shu informatika kursini o'rganishda ijodiy sinov topshiriqlari sifatida web-resurslar yaratish keng ommaviylashtiriliga sabab bo'ldi, biroq bunday amallarni bajarishda ajablanarli tomoni, birinchi o'ringa texnik qiyinchiliklar chiqmaydi. Axir ba'zi holatlarda talabalar yangi axborot texnologiyalarini pedagoglardan ham yaxshi o'zlashtirgan bo'ladilar. Birinchi o'ringa yaratilayotgan web-sahifalarning mazmunli, boshqa foydalanuvchilar uchun zarur bo'lgan axborotlar bilan to'ldirish masalalari chiqadi. Bu yerda pedagogning ahamiyati bilimlarni mexanik yetkazuvchi sifatida emas, balki induvidual yondashib, talabalarga qimmatli bo'lgan va qiziqish uyg'otadigan mavzuni ko'rsatib bera oluvchi murabbiy sifatida namoyon bo'ladi. Bunday yondashish talabalarning ijodiy imkoniyatlarini to'la ochib berishga xizmat qiluvchi shaxsga yo'naltirilgan ta'limni ta'minlaydi. Shu sababli informatika o'qituvchisi oldida iloji boricha, maksimal tezlik va minimal xarajatlar bilan qulay jamoa bo'lib Internetdan foydalanishni ta'minlash muammosi turadi. Ushbu muammo "Internet maktabga" viloyat loyihasini amalga oshirilishi sababli hozirgi kunda eng dolzarb masala hisoblanadi. Ko'pincha, ta'lim muassasasini Internetga ulangandan keyin tarmoqda ishlashni quyidagi usullardan birida tashkil qilinadi:
1. Ulanish modem ulangan bir kompyuterda amalga oshiriladi. Tarmoqning qolgan kompyuterlariga dasturlardan biri masalan, Netop School yoki Netmeeting dasturlaridan foydalanib, uzatish amalga oshiriladi.
2. Sahifalarni kompyuterga yozib olish va avtonom rejim uchun texnologiyalardan foydalaniladi ("Internetsiz internet").
3. Windows 2000 standart vositasidan, misol uchun shlyuz sifatida modemli kompyuterlardan foydalanib, Internetga jamoali ulanish sozlanadi.
O'quvchilar tomonidan yaratilayotgan web-sahifalar dizayni masalasi alohida muhokama qilishni talab etadi. Bir tomonidan mualliflarning ijodiy fantaziyalarini cheklash kerak emas, boshqa tomonidan esa pedagog odob bilan o'quvchilarning ijodkorlik g'ayratlarini foydalanuvchilar uchun mos va qulay bo'lgan shaklga yo'naltirishi mumkin.Bu talablarga ulkan ishlab chiqilmagan tasvirlar, qulay bo'lmagan va yomon ishlab chiqilgan navigatsiya, ko'zni qamashtiradigan ranglar hamda shriftlar mos kelmagan birliklari, bir sayt alohida web-sahifalarini shakllantirishga yagona yondoshishning yo'qligi bilan erishish mumkin emas. Bunday loyihalarda tarmoq axborot texnologiyalari asosida turli xil o'quv fanlarini va inson faoliyati ko'rinishlarini birlashtirish mumkinligi, uning o'ziga xos xususiyati hisoblanadi. Shuning uchun "Internet juda ifloslangan va bola uchun salbiy yoki zararli mazmundagi axborotlarga to'la" degan gap to'g'ri emas. Ta'lim muassasalari xodimlari, olimlar ta'lim tizimi ehtiyoji uchun zarur bo'lgan turli mazmundagi materiallar bilan to'ldirishga qodir.
    Ikkita qora va oq bir xil choy-
  naklar. Ularga 0ºCda suv solin-
  gan va bir xil xaroratda isitila   boshladi. Ma'lum vaqt o'tgan-
  dan keyin ular ichidagi suv
  qaynadi,ammo bir xil vaqtda
  emas. Bug' qora choynakning
  jumragidan,oq choynakning
  esa qopqogi orasidan chiqayap-
  di. Aytingche qaysi birida suv
  birinchi qaynagan va nima
  uchun?


Javobingizni yo'llang!

   Eng ommalashgan ilmiy   xatolar.
Eng ommalashgan ilmiy xatolar   Amerikadagi mash- hur Live Science   jurnali o'quvchilari orasida so'rov   o'tkazib,qanday ilmiy afsonalar   ommalashganini... To'liq...
   Tasodifiy kashfiyotlat.
Tasodifiy kashfiyotlat   Hayotda hamma narsa bo'lishi mumkin. Bugun butun dunyoda omma- lashgan, turmushimiz- da,   fan-texnika soha- sida ulkan   burilish yasagan kash- fiyotlardan   ba'zilari tasodifan yoki turli   xatolar tufayli sodir bo'lgan ekan.   Ularning ayrimlari... To'liq...
   Muchalning kelib chiqish   tarixi.
Muchalning kelib chiqish tarixi O'n ikki hayvon nomi bilan ataladigan vaqt birligi - muchal Sharq   tafakkuri mahsulidir. Muchal   bo'yicha yangi yil... To'liq...


Saytimizdagi ba'zi kamchiliklar uchun uzr so'raymiz.
©2007–O'zbekiston dbahroms@yahoo.com
Используются технологии uCoz